HAGE - NATUR - URTER - HÅNDARBEID - HISTORIE - MYTOLOGI
GARDENING - NATURE - HERBS - CRAFTING - HISTORY - MYTHOLOGY

Search This Blog

Tuesday, February 19, 2013

Sprouting, more seeds and yarn.


Hurra, blodbegerfrøene jeg sådde for litt siden spirer.
I såpotta ved vinduet titter nå massevis av små grønne spirer frem.


The seeds of Rhodociton atrosanguineum that were sown a little while ago are sprouting :)
There are lots of little green sprouts peeping through in the pot by the window.



Små og skjøre er de, og jeg håper det kommer til å gå fint med dem.
Nå skal jeg finne frem plantelyset til dem.


They look so tiny and fragile. Fingers crossed they will do well.
Now I'll get the plant light out for them.




I går var vi på handletur til Sverige, og i tillegg til matvarer kjøpte jeg noen pakker med frø.
Purre, bønner, gulrøtter, reddiker, vårløk, tomater, dill og solsikker. Noe av dette har jeg allerede frø av, men det er gøy å prøve forskjellige sorter. Fropakkene var rimelige i pris i forhold til her hjemme.

I fjor var solsikkene jeg sådde et sørgelig syn, så jeg håper det skal gå bedre i år. Dette slaget skal være av en høy solsikke.


Yesterday we went across the border to Sweden to do grocery shopping, and in addition to that I also bought some packages of vegetable seeds.
Leek, beans, raddishes, spring onions, tomatoes, dill and sunflowers. I already have seeds of some of those, but it's fun to try different varieties. These packages of seeds were of low prize compared to what I would have to pay here.

Last year the sunflowers were no success, so hopefully they will do better this summer. These seeds are for a tall variety of yellow sunflowers.




I tillegg kjøpte jeg noen nøster med bomullsgarn. Nydelige farger :) 
Jeg har en prosjekt i tankene til dette garnet, det blir et langtidsprosjekt, og så får jeg se hvordan det går til slutt.


I also got some balls of cotton yarn. These colours are lovely :)
I have a special crochet project in mind for this yarn, it will be a long-time project, and I'll see how it comes along.

15 comments:

Eva said...

Ser ut som at du går en spennende tid i møte! Håper du lykkes med avlinga og nydelige farger på det garnet. Blir spennende å se når prosjektet er ferdig!

Annuk said...

Good luck with all the seeds, Hilde! :) And keeping my fingers crossed for your sweet little sprouts! It's so beautiful to see life sprouting, isn't it?

Thank you for your sweet comment! These are the very first spring flowers in the woods... the woods will be in full bloom in a couple of weeks, and more varieties will join the primulas and liver leaf (which are the early bloomers). Hehe I know... spring comes a little earlier here in the Alps than in Scandinavia... It's fascinating to see it "travel" North little by little and to see the same little flowers awakening through Europe through the months.
Hugs from the Alps! :)

Elizabeth said...

You remind me... I need to get my seeds started, too!

Love your new yarn; the colors are wonderful together. I look forward to seeing what you create.

Unknown said...

Jeg har også frø fra sverige i sommer som jeg gleder meg til å så i år! Hos meg blir det flere typer solsikker i år, for fjorårets var en bom hos oss også!

Spennende farger til prosjektet ditt§

MarJE said...

Oj, oj, oj så mange spirar du har fått med Blodbeger. Det blir mykje blomstring hos deg til sommaren. Sjølv om dei ser små og ynkelige ut no blir det frodige plantar og det blir mykje av dei.
Spennande frøhandel du har gjort også.
Alltids kjekt med nye frøposar...sjølv om ein har frå før :))
Heilt nydelige fargar i garnet du har kjøpt.
No lurer eg på kva fint det skal bli til!!!
God kveld, frå MarJE.

Mia said...

Frö, garn (och lite mat) låter som en perfekt handletur :)

September Violets said...

I never start anything indoors with seeds (too lazy I guess, and not much space), but it does the heart good to see SOMEthing sprouting even though the snow is still deep outside. Love the shades of purples in your cotton yarns :) Wendy

ElisabethS said...

Takk for et fint bilde av blodbegerspirer. Ser godt nå at det som spirer i min potte ikke er blodbeger i hvert fall. (villfrø, så det har sikkert sneket seg med noe helt annet også).

Jeg pleier å ta en årlig handlesjau av frø fra impecta.se. Veldig mye spennede frø å få tak i rundt omkring.

Unknown said...

Ser at spirene dine er kommet like langt som hos meg :o)Men det spørs hvordan de er til sommern ;o)

karisma said...

Sending blessings to your seedlings. May they grow healthy and strong. <3 The cotton colours look amazing. Wish we had some decent colours here. They always seem to make the same boring old ones down here.

Vores have said...

Frø - det bliver spænde at se det spire og vokse op.
Spændende hvad du vil lave ud af dit garn.Ønsker dig en god onsdag:) Knus Hanne Bente

Mia said...

Så kul Hilde, när du visar ditt egenproducerade garn (det är säkert inte långt unna ) i tillägg kommer konsthantverken från dig bara bli ännu finare. Jag blev jätteglad när jag läste du fått dig en slända. Nu kommer det strömma ännu mera inspiration ut från dina sidor :)

Tomoko said...

Lovely to see that small life come out.
Have a nice weekend, Hilde.
Tomoko

Elisabeth said...

Lovely yarn - I'll look forward to seeing what project you've got in mind :) Elisabeth x

Hilde said...

Takk for besøk og hyggelige kommentarer :)

Thank you so much for visiting and for your kind words :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...