HAGE - NATUR - URTER - HÅNDARBEID - HISTORIE - MYTOLOGI
GARDENING - NATURE - HERBS - CRAFTING - HISTORY - MYTHOLOGY

Search This Blog

Saturday, February 11, 2012

Lilla x-faktor.

Denne runden dreier det seg om lilla blomster i Moseplassens konkurranse.
Klikk på ikonet for å komme til konkurransen og se alle deltakerne.


Min lilla deltaker er en (opprinnelig vill) storkenebb, tror det er en skogstorkenebb.
Jeg tok med meg noen små avleggere fra en grøftekant utenfor Rena for noen år siden, der denne storkenebben hadde breiet seg ut og blomstret overdådig.
Avleggerne brukte et par år på å etablere seg ordentlig i hagen min, og de siste somrene har den bare blitt finere og finere.

Den har aldri vært flottere enn den var i fjor sommer, da den blomstret sammenhengende i nærmere tre måneder. I tillegg gjenblomstret den med et lite flor sent på høsten.

Skogstorkenebben har også vist seg å være en magnet på sommerfugler, humler og bier, noe jeg setter stor pris på :)







Er den ikke fin <3!!

3 comments:

Mia said...

Jo visst är den fin. Det växer en vild en hemma också, den kallar vi för midsommarblomster. Ger härliga minnen :)

Hannes hage said...

Storknebb er virkelig en av mine hagefavoritter. denne varianten har jeg ikke, så skjønn og lilla.

Unknown said...

Beautiful flowers! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...