HAGE - NATUR - URTER - HÅNDARBEID - HISTORIE - MYTOLOGI
GARDENING - NATURE - HERBS - CRAFTING - HISTORY - MYTHOLOGY

Search This Blog

Sunday, November 27, 2011

November-fokus: Rydding - del 2.

Månedens fokus i november på Lirosas blogg er rydding, og jeg deltar.
Klikk på bildet for å komme dit.

The focus of the month at Lirosas blog is tidying, and I am joining.
Click on the photo to get there. 



Jeg har bare laget ett rydde-innlegg så lang, så nå er det greit med en liten oppdatering på hva jeg har fått gjort siden sist. Ingen store ting, men litt smårydding rundt om i huset.

I gangen har jeg ryddet i sko og yttertøy, og har ryddet unna en sekk med klær til klesinnsamling, samt kastet en halv sekk med utslitt skotøy.
I tillegg har jeg ryddet i gamle papirer som hadde hopet seg opp. Jeg fikk fylt en hel pose med papirer som skal makuleres.
Makulering av papirer tar sin tid, jeg er i gang, men det er såpass mye at det må tas over langen.


I have only made one blog post about tidying so far, so it is time now for a small update on what I have done lately. No massive tidying really, just some small tidying and decluttering around the house.

In the hallway I have gone through all the jackets and footwear. I filled a large bag to be delivered at a clothes collection station, and tossed half a bag of old worn out shoes.
I have also tidyed in old mail and papers which had been piling up. I filled a bag with papers which are waiting to be run through the paper shredder.
Sredding papers takes lots of time. I have started, but will have to do it little by little.



I gåt ryddet jeg i gardinene. Alle lå i vill blanding, men er nå blitt sortert etter julegardiner øverst og vanlige gardinger i de to nederste skuffenn. Fem par gardiner ble permanent tatt ut av sortemetet.


Yesterday I tidyed in the curtain drawers. All the curtains were totally mixed, so I sorted them out placing the christmas curtains in the top drawer and the everyday curtains in the two lower drawers. I also tossed some old pairs which are never more to be hung.



På kjøkkenet har vi to rotekurver der vi samler all slags småting. Kurvene må ryddes og sorteres med jevne mellomrom, og det er også blitt gjort.
Det er utrolig hvor mye rart som samler seg opp...


In the kitchen we have two boxes used for storing all small things that we find lying around the house. Those boxes are generally needed to be tidyed now and then throughout the year. As it's been a while since the last tidying, I did that again now.
I'm rather amazed how much that piles up in there...



Det siste jeg fikk gjort i går var å rydde i oljer og eddiker. De har brukt å stå rett på benken, noe som ikke er særlig praktisk.
Jeg hadde tenkt på å kjøpe et brett å sette de på, men på lørdagshandelen i går kom jeg over denne kassa som jeg tenkte kunne være fin til flaskeoppbevaring.
Etter å ha fått seg en vask ble flaskene plassert i kassa. Det er bein på den, så det er mulig å vaske under den. 

Fortsatt er det noen dager igjen av november, så jeg kommer til å holde fokus på rydding litt til.


The last thing I did yesterday was to buy a wooden box in which to store the bottles of oils and vinegars. I used to keep the bottles right on the kitchen counter, meaning to do something about it eventually.
I was thinking of placing all the bottles on a tray, but the wooden box will be fine. It is easy to clean underneath it too.

There are still some days left of November to keep on focusing on tidying and decluttering.

4 comments:

Eva said...

Hei, hei Hilde!

Forrige gang jeg leste om rydding hos deg ble jeg smittet. Dermed gikk jeg i gang med å rydde i heimen. Jammen er mye gjort.

Du har virkelig vært flink, og jo mer man rydder jo ryddigere blir sjelen din.. Har du hørt det før?

Ha en fin 1 advent...

Hilde said...

Hei igjen Lavina :) Ja, det har jeg hørt :) Tror det er mye i det, for bare tenk så godt det føles etter en skikkelig opprydning.

Artig at ryddingen smittet, og jeg har jo sett og lest hvor fint det har blitt hos deg :)

God første advent til deg også.

Mia said...

hm,hm, jag har ryddet litt jeg og.. smittsomt det der.. Slike rotekurver er så fine å ha, da vet man hvor man skal lete etter ting. Det er ikke bestandig like enkelt å finne igjen en kortstokk, fyrstikkseske, binders, hårstrikk, fars bilnøkler og slik når den blitt ryddet.. men visst føles det godt når det er gjort.
Ha en fin fortsettelse av advent :)

Hilde said...

Hei Mia :)
Ja, kjekt med rotekurver, der finner man igjen det meste :)
God første advent til deg også!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...